سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معماری مدرن

آموزش نگارش رساله کارشناسی معماری

    نظر

دانلود رساله معماری

 آموزش نگارش رساله کارشناسی معماری

با درود خدمت تمام شما دوستان عزیز که به دنبال آموزش نحوه نگارش رساله کارشناسی معماری هستید ما در تیم وبلاگ خودمان این آموزش را به گونه قدم به قدم آموزش داده ایم و بخش های رساله کارشناسی معماری را هم در این مقاله به شما معرفی کرده ایم شما هم میتوانید با کمک این مقاله به نوشتن رساله معماری در قالب نرم افزار     word بپردازید. یادآوری است که میتوانید از لینک دانلود رساله و پایان نامه معماری از رساله های آماده نیز استفاده نمایید .البته باید با نگارش مبانی نظری معماری در رساله معماری توجه خاصی شود. یکی از مهم ترین ویژه گی ها در دوره کارشناسی و دکتری نوشتن پایان نامه است.

بدین ترتیب در دروس تخصصی تر از جمله معماری از حساسیت بیشتری برخوردار می باشد. اگر از الزامات دانشجویان معماری جویا شوید. حتما با سوال چطور رساله معماری را انجام دهیم؟ رو به رو خواهید می شوید. به این ترتیب بسیاری از دانشجویان معماری به دنبال روش های اصولی و مطمئن در نحوه نوشتن پایان نامه معماری هست. سپس در ادامه میخواهیم شما را با نحوه نگارش رساله کارشناسی معماری، بیشتر آشنا نماییم . 

چطور پایان نامه معماری بنویسیم ؟

برای آشنایی با نحوه نوشتن پایان نامه معماری، در ابتدا باید بتوانید موضوعی مناسب و غیر تکراری (برای مقطع دکتری)انتخاب کنید. انتخاب موضوعی که قبلا کسی به آن توجهی نداشته و یا دغدغه افراد مختلف می باشد، می تواند باعث ارائه پایان نامه معماری موفق شود. انتخاب موضوعی با کیفیت مانند نقطه عطفی برای آغاز نوشتن پایان نامه معماری می باشد. 

پس از انتخاب عنوان پایان نامه، باید به تکمیل مراحل و ظوابط نوشتن پایان نامه معماری، بپردازید. این مراحل شامل موارد زیر می باشد. 

 دانلود رساله معماری

جلد، صفحه بسم الله، صفحه عنوان، صورت جلسه روز دفاع، تشکر وتقدیر، چکیده، فهرست و … 

فصول اصلی در نوشتن پایان نامه معماری

منابع مورد استفاده در نوشتن پایان نامه معماری

پیوست ها و ضمیمه ها

صفحات پایانی که همان صفحات آغازین به زبان انگلیسی می باشد. 

در word چگونه رساله معماری بنویسیم

سر فصل های رساله کارشناسی معماری :

فصل اول:

قبل از شروع نگارش پایان نامه معماری، دانشجویان پیشنهاده خود را به استاد راهنما نشان می دهند. و پس از تایید استاد راهنما شروع به نوشتن پایان نامه معماری می نمایند. فصل اول در پایان نامه معماری تکمیل شده پیشنهاده دانشجو می باشد. مواردی را که در پیشنهاده خود به طور کوتاه بیان نموده اید. در این فصل باید به طور کامل آنها را توضیح دهید. به طور کلی فصل اول رساله معماری در رابطه با کلیات تحقیق می باشد.

در این فصل باید در ابتدا چکیده ای را نگارش نمایید. پس از آن راجع به تاریخچه تحقیقات پیرامون موضوع شما و ایده هایی که قبل از شما ارائه شده است، بپردازید. همچنین آخرین و جدیدترین اطلاعات را راجع به موضوع خود ارائه دهید.

فصل دوم:

این فصل به معرفی و تحلیل نمونه های موردی با طرح پیشنهادی شما می پردازد. در نگارش پایان نامه معماری، برای تکمیل نمودن فصل دوم، نیاز است تا نمونه های موردی داخلی و خارجی را بررسی کنید. این فصل به شما کمک می کند تا، راحت تر برتری ایده خود را ثابت کنید.


فصل سوم:

در نوشتن پایان نامه معماری و تکمیل فصل سوم، به بررسی مولفه های جغرافیایی، اقلیمی و … طرح و در نهایت تحلیل سایت مورد نظرنمودن محدوده طرح نیز می پردازید.در واقع ایجاد محیطی مطبوع، متنوع و دلپذیر که هم صرفه های مالی و اقتصادی را به دنیال داشته باشد و هم به پایداری در توسعه بیانجامد، ضرورت توجه به شرایط اقلیم را مسلم میسازد. در پرداختن به این اصل و در تحقیق پیشرو، به بررسی اقلیم منطقه، سپس تأثیرات عوامل اقلیمی بر معماری بومی و همچنین میزان آسایش اقلیمی پرداخته شده است. روش های جمع آوری اطلاعات رساله را در نوشتن پایان نامه معماری، معرفی می کنید. جامعه آماری موضوع را مورد مطالعه قرار می دهید و در ادامه به معرفی روش تحلیل جامعه آماری می پردازید.

در ادامه نظریه های معماری را در رابطه با موضوع مورد نظر خود بیان کنید. و نظریه ای که بر اساس آن کانسپت خود را ارائه نموده اید را معرفی می کنید. در ادامه لازماست تا به بررسی مدل پروسه طراحی و روش های طراحی انتخابی خود بپردازید.

نحوه نگارش رساله کارشناسی معماری در word چگونه رساله معماری بنویسیم

فصل چهارم:

در این فصل از نگارش پایان نامه معماری، باید یک نتیجه گیری کلی از پژوهش تان داشته باشید. که باعث شروع طراحی شما گشته است. سپس ادامه دهید که چه افرادی و یا سازمان هایی از طرح شما سود خواهند برد. در ادامه یا نرم افزار اتوکد و یکی از نرم افزارهای سه بعدی شروع به طرح معماری می نمایید.

بخش مطالعات و برنامه فیزیکی سایت معماری زرنقش شامل ضوابط و استاندارد معماری و دیاگرام انواع موضوعات طرح معماری است که شما متناسب با موضوع رساله معماری خود می توانید از این مطالب استفاده کنید.

تحلیل کردن سایت و اقلیم و بررسی استانداردهای جغرافیایی از دیگر موارد الزامی شده در فصل چهارم است. برنامه ریزی فیزیکی طرح  و ریز فضاها را معرفی کنید. و طراحی دیاگرام های ارتباطی، ارتباط فضاها و … را بررسی کنید. روند طراحی و ارزیابی نمودن طرح قبل از بهره برداری از بخش های مهم در تکمیل فصل چهارم پایان نامه معماری می باشد.حتما به یاد داشته باشید که متراژ فضاها در برنامه فیزیکی به صورت مساحت خالص در نظر گرفته می شود و برای محاسبه پله ها و فضاهای ارتباطی ، داکت و دیگر فضاهای غیرقابل استفادهباید 20 تا 25 درصد به مجموع مساحت فضاهای موجود در برنامه اضافه می کنیم.

فصل پنجم:

فصل پنجم آخرین فصل در رابطه با طراحی و ایده شما می باشد. از همین رو فصل آخر در نوشتن پایان نامه معماری به نتیجه گیری کلی و طراحی می پردازد. در اهداف خود را از طراحی خود بیان نمایید. به سوالات احتمالی در رابطه با طرح خود پاسخ دهید. فرضیه آزمایی نمایید.

همچنین در نگارش پایان نامه معماری و تکمیل نمودن فصل پنجم باید به ارائه پیشنهادات خود در رابطه با تحقیقات آینده بپردازید. نوآوری های طراحی خود را بیان نمایید. در نهایت تمام مدارک طراحی اعم از سایت پلان، پلان ها، نما ها، پرسپکتیو ها، مقطع ها و …. ارائه دهید.

منابع و مراجع در نگارش پایان نامه معماری :

پس از اتمام فصل پنجم نیاز است تا تمام منابعی که از آنها در نگارش پایان نامه خود، استفاده نموده اید را ذکر نمایید. سعی کنید تمام مراجعی را که در نگارش پایان نامه از آن استفاده نموده اید را در فهرست منابع ذکر نمایید.

نکته: از ذکر منابع به صورت زیرنویس در پایین متن ها به شدت خودداری نمایید. و از تکنیک ارجاع دهی پاراگراف ها استفاده نمایید.

منبع:بانک آرک

 

دانلود رساله معماری